Smell of Childhood....Lapsepõlvelõhn....

Sunday, May 30, 2010

Olin väga üllatunud, kui sireleid nuusutasin - oi, nagu võlulõhn, mis viis mind tagasi lapsepõlve.
Nii tuttav ja nii kauge ühtaegu. Kui kurb, et ma igal kevadel ei ole käinud sireleid imetlemas.
Kui ilusad on praegu Eesti aiad sirelihekkidega...ja kuidas mulle meenub, et minu esimene koolitee viis mind mööda mõisa ees olevast sirelihekist. Õnne käisin seal alati otsimas - viie kroonlehega sireliõie sõin ära - sest ainult nii sain kindel olla, et mu soovid lähevad täide. 
Pildil kannab mu vanem tütar minu kunagist vihmamantlit - kui ta selle täna selga pani, ütles, et see lõhnab vanaema järele. Nuusutasin siis ise ka...jah, minu ema lõhn on sellel juures, kuigi ema tõi selle mulle juba üle aasta tagasi linna. Olen talle väga tänulik, et ta oli kõik need aastad imeilusa asja alles hoidnud. Ja lõhna eest olen ka tänulik...tahaksin, et saaksin alati nuusutada oma lapsepõlvelõhna (nii lõhnasin ilmselt kunagi ise) ning mu tütar saaks nuusutada vanaema lõhna....Iga kevadel tahan nuusutada ka sirelite lõhna - ja hõljuda oma sirelimantlis lapsepõlvekülla sirelihekini...täna ma õnne ei leidnud - aga seda on ju niigi küllaga, mille eest tänulik olla!


Ilusat nädalat! Ja kui sirelid teile tee peale satuvad, minge ja nuusutage! Ja otsige ja leidke ka õnne!

5 comments:

marika said...

Muk oli lapsepõlvekodus sirelihekk ja õisi otsisime, sõime ka :)
Hästi tore vihmamantel, rätik kõik ja puha, siis vau!
Armsad pildid

Anonymous said...

Nii armas! Ise sõin ka kõik viie õiega sirelid ära, käisin kohe spetsiaalselt otsimas :). Enam ei mäleta mida küll soovisin. Oli endalgi plaan sirelitest üks postitus teha. Ilusad tüdrukud sul!

Miret said...

Aitäh, Marika ja Anne-Mai! Sirelivaimustus on mind selleni viinud, et tõsiselt mõtlen, et istutan aeda valgetest sirelitest heki ja ette pojengirea....ei tea muidugi, kas tegudeni ka jõuan....

X by Leina Neima said...

Minule seostuvad sirelid samuti lapsepõlve ja eelkõige vanaemaga - kelle õues neid palju ja eri toonides kasvas. Just täna pistsin pea oma koduõues sirelipõõsasse ja rändasin aastate taha ühe armsa kollase maja õue suure järve ääres…

Miret said...

Leina Neima - nii armas...ja tahan, et mul oleks ka kodus võimalus pea sirelipõõsasse pista...