Toys from Childhood...Lapsepõlve mänguasjad

Monday, March 23, 2009

In my night dreams I quite often see toys from my childhood.  I am afraid of loosing my toys - it would be like loosing a part of me. My childhood is still there at my mother's place - where my 
toys and my childhood dreams are still living.
Unenägudemaailmas näen tihtipeale oma lapsepõlve mänguasju. Minu suurimaid hirme on oma kaisuloomadest ilma jääda - need on mulle väga väga armsad. Minu lapsepõlvemaailm elab mu lapsepõlvekodus ema juures - seal on mu lemmikute ja kunagiste unistuste kodu.   

Last weekend I visited the Tartu Toy Museum - really wonderful place! There are toys from the many generations - it is a place where all old forgotten dreams start to live again. 
My Estonian favorite children books are  "Forgotten Toys" and "Happy Childhood"  - full of vintage and stylish photos of old toys, as well stories and poems known to the different generations.
Eelmisel nädalavahetusel sai teoks üks mu väike unistus - Tartu Mänguasjademuusemisse
minek. See on tõeline laste, emade-isade ja vanaemade-vanaisade koht, sest oma unustatud unistused peaksid seal kõigil meelde tulema...
Paljud muuseumi mänguasjad on tuttavad raamatutest "Unustatud mänguasjad" ja "Õnnelik lapsepõlv" - need raamatud on minu lemmikud.  
I wish you a happy week with good childhood memories! 
Soovin teile ilusat nädalat õnnelike lapsepõlveunistustega! 

2 comments:

marika said...

Minu lemmikud on need raamatud samuti (fotograaf/disainer muidugi ka :)!
Tuleb Tartu sõit ette võtta...

Matroskin said...

Your toys are cute. I have some Estonian rubber plush animals, from Tartu Polymer or whatever the firm was called. I like them.