Ilus Eesti...Beautiful Estonia...

Sunday, July 7, 2013

Täna tuleb pikem postitus eelkõige mu enda pärast - et see armas päev erksana kaua meeles püsiks.
Kila-kola laadalt pilte ei ole, aga sealt alustasime oma laupäevast rännakut. Kaardilt paistis Seidlale päris lähedal A. H. Tammsaare majamuuseum - ja nii saigi suunaks Vargamäe. Esimene pilt on Järva-Madise surnuaia (seal puhkab mulle kallis inimene) juurest kirikule - turvaline ja kodune tunne, kui kirikutorn kuskilt paistma hakkab. 

Turvatunne ja klomp kurgus järjest paisus. Nii ilus oled, Eestimaa!


Ja nüüd Vargamäel. Seal oli kõik olemas, mis meie unistuste kodudele omane (mu laps ütles ka, et kui saaks, siis täpselt sellises kohas tahaks küll elada) - puithäärber, floksipeenrad, suur viljapuuaed, vana võimas tamm, pisipääsud pesadest välja piilumas, kartulipõld, lehmad ja heinategu...Kui nüüd ka vanaema oleks uksele tulnud ja sööma kutsunud...
"Tõelt ja õiguselt" tuleb tolm maha pühkida ja lugeda seda nüüd - emana ja abikaasana - nüüd oma elutarkusega... 











Lapsele oli meie reis pajatus minu lapsepõlvest (tõden, et avastan ennast ikka ja jälle lastele kordamast, et oi, minu lapsepõlves oli nii ja naa...). Selliseid heinasardasid enam palju ei näe. Nostalgia...


Vahepealsete pisiseiklustega jõudsime õhtuks Palmsesse. Taluperenaisest mõisaprouaks - ei teagi kohe, kumba valida....Ma oleks nõus ka Palmse mõisa aedniku ametiga. Kel paar aastat mõisa külastust vahele jäänud, soovitan kindlasti Palmse-elamusi värskendada. Mõisa ümbrus kogu aeg täiustub ja ahhetada on palju...


Mulle on alati meeldinud Olga von Pahleni maal sirelitest. Nüüd saan seda siit alati imetleda.


Siin võiks küll iga päev tegutseda - puitpitsiline kasvuhoone on täis tomateid.
Kirss tordil oli loomulikult kontsert. Ilm oli ideaalne, pääsukesed lisasid uhkete tantsukaarte ja vidistamisega oma interpretatsiooni muusikale. Hämardus ja tundeskaala tugevdamiseks süüdati tuhandeid küünlaid (usun, et võis küll üle tuhande küünla olla, sest kogu lossiümbrus kattus küünlamerega).


Aitäh ilusa ja hingeliigutava päeva eest! 

2 comments:

marika said...

Meilgi puhkavad Järva - Madises lähedased, kahjuks õppisin neid tundma fotodelt ja ema juttudest...

Minna said...

Ihana kasvuhoone<3