Vana koolimaja ja aadlikalmistud

Sunday, August 4, 2013

Perenaise lemmikud tsinniad ehk pruudisõled koos kosmostega
Lõhislehine päevakübar - ilus vanaaegne päike igas nostalgiahõngulises aias
Väike reis minu lapsepõlve - vanatädi kunagisse koju - vanasse koolimajja. Selles koolimajas on paar aastat käinud ka mu ema, kuid kui mina laps olin, seal enam kooli ei olnud - majas elas 6 perekonda. Arvan, et olin 13-14-aastane, kui viimati selles majas suvel paar nädalat veetsin. Mul oli väga hea meel, et maja perenaine ja peremees tundsid mu ära - nüüd on nemad maja ainukesed elanikud. Ja milline aed! Vanad pikad floksipeenrad - suure hoole ja armastusega hoitud aed. Kunagi oli aed jaotatud majas elavate perekondade vahel ja lapsepõlvest mäletan, et siis juba tundsin ja tajusin aia lopsakust ja ilu.

Vanast koolimajast peaaegu kiviviske kaugusel metsatukas on aga selline uhke vana Pistohlkorside perekonnakalmistu. Suur kalmuküngas on kaetud sametise samblaga - jällegi selline koht, mida külastades on tunne nagu oleks kuskile vanasse heasse filmi sattunud. Kalmistu ajaloost saate lugeda siit.

Tee peale, umbes kümneminutilise autosõidu kaugusele jäi teinegi aadlikalmistu - von Wahlide oma. Suursugune pühapaik, peidetud viljapõldude vahele... 
Eestimaa avastamisrõõmu!

No comments: